#styles# #fonts#

Baza znanja

  • Osnove
  • Prodaja
  • Upravljanje projektima
  • Podrška
  • Nabavka
  • Marketing
  • HR
  • Automotive
  • Website
  • Platforma
  • Klijentski portal
  • Developer
  • Problemi
  • Update instance
  • Setup
  • Struktura sajta
  • Page builder
  • Navigacija
  • Prodaja
  • Ulazni računi
  • Radna mesta
  • Tabulator mobilni HTML
  • Projekti
  • Katalog proizvoda
  • Cenovnici
  • Kalkulacija projekta
  • NoSQL Widget-i
  • CRM
  • Fleet
  • Trebovanja
  • Zapošljavanje
  • HR
  • Kontrolne table
  • Blog
  • Definicija templejta
  • Kontrolne table
  • Standardni templejti
  • Segmentacija
  • Predmeti
  • Podrška
  • Zaposleni
  • Narudžbine dobavljaču
  • Help Desk
  • Radni nalozi
  • Ponude
  • Situacije
  • Baza znanja
  • Evidencija prijema
  • Odsustva
  • Narudžbine kupaca
  • Finansije
  • Subjekti i kontakti
  • News letter
  • Podešavanja
  • Integracije
  • Stored Procedures
  • Database
  • Editor
  • Transakcioni dokumenti
  • Kampanje
  • Onboarding
  • Tenderi
  • Fakturisanje
  • Nalozi za otpremu
  • Operacije
  • Akvizicija
  • Test
  • Osnovne definicije
  • Forme
  • Stored Procedures na klijentu
  • Cloudflare
  • Podešavanja procesa
  • Registracija
  • SLA
  • Brendovi
  • CMS settings
  • Komponente
  • Wrapper
  • Procedure za dokumenta
  • Dodavanje dashboarda
  • SQL
  • Osnovno
  • Pantheon
  • Wrapper
  • Jedinice mera
  • Podaci o organizaciji
  • Help desk
  • Kreiranje novog predmeta
  • Prodaja
  • Uvoz cenovnika
  • Istaknuti proizvodi
  • Odsustva
  • Narudžbine
  • Dugovanja
  • SLA
  • Flota
  • Postavke
  • Tipovi zahteva
  • Otvorene stavke
  • Dilerske ponude
  • Cenovnik transporta
  • Flexi
  • Nabavka
  • Komunikacija
  • Podaci
  • Projektna ponuda
  • Poreske stope
  • Narudžbina
  • Komponente
  • Google
  • Workflow
  • NoSQL
  • Grafovi
  • Templejti
  • Tabele
  • Stilizacija
  • Atributi predmeta
  • Moj eRačun
  • Katalog prozvoda
  • Subjekti
  • Vrste proizvoda
  • Komunikacija
  • Avansi
  • Cenovnik po skladištu
  • Narudžbenice
  • Tipovi ugovora
  • Templejti
  • Prodaja
  • Paketi podrške
  • Fakture
  • Prijemi
  • Dokumenti
  • Valute
  • Katalog proizvoda
  • Detaljan prikaz proizvoda
  • Postmark
  • Messaging
  • Code
  • Widgeti
  • Custom code
  • Pravila
  • Narodna banka Srbije
  • Korpa
  • Ecommerce
  • Države
  • Zadaci
  • Izdavanja
  • Projektne ponude
  • Nabavka
  • Održavanje
  • Magacinski prenosi
  • Termini
  • Regioni
  • Nabavka
  • InfoBiro
  • Resursi
  • NoSQL kontrolne table
  • Report
  • OpenAI
  • Projekti
  • Poštanski brojevi
  • Aktivnosti
  • Osnovno
  • Upravljanje dokumentima
  • Kalkulacija utroška
  • Api integracije
  • Deobni modeli
  • Infobip
  • Aktivnosti
  • JS Code
  • Portali
  • Skladišta
  • Web sajt
  • Plan realizacije
  • Analitika
  • Dupliranje predmeta
  • HR
  • Fleet
  • Import predmeta
  • Predmeti
  • Email
  • Dizanje nove instance
  • Atributi
  • Prodaja
  • Korisničke grupe
  • Podrška
  • CSS Klase
  • Fiskalizacija
  • Zadovoljstvo klijenata (Customer satisfaction)
  • Fontovi
  • Back office
  • Biblioteka
  • NoSQL Widget odvojen search na mobilnom
  • Struktura podataka
  • Ananas
  • Istorijat vozila
  • Nabavka vozila
  • Billing konfiguracije
  • Ponude
  • Leasing ugovori
  • Prodajna flota
  • Rent a car
  • Registracija
  • New node
  • Servis
  • Tekstovi za ponudu
  • Flexi flota
  • Ulazni računi
  • Flota
  • MASTER ugovori
  • Templejti vozila
  • Njuškalo
  • Kreiranje podataka
  • SQL
  • Front office
  • Kolačići (Cookies)
  • Marketing
  • Kreiranje formulara
  • Shopster
  • Dodatni loader
  • Templejti guma
  • Fakturisanje
  • Fleet settings
  • Klijentski ugovori
  • Brendovi
  • Flexi kalkulator
  • Štete
  • Kazne
  • Templejti vozila
  • Tekstovi
  • Brendovi
  • Meni
  • Main.js
  • Deobni modeli
  • Prodaja
  • Kategorije vozila
  • Kategorije vozila
  • Prikaz štete
  • Aaa
  • Subjekti
  • Kontakti
  • Predmeti
  • Grafovi

    Chart (grafikoni): Prikazuju podatke u obliku linijskih grafika, stubičastih grafika, pie chart-ova, itd. Ove table se često koriste za praćenje trendova, poređenje različitih kategorija ili prikaz raspodele podataka.
    Pivot: Specijalizovane tabele koje omogućavaju korisnicima da dinamično organizuju i analiziraju podatke po više dimenzija. Pivot tabele se koriste za rezimiranje velikih količina podataka, često omogućujući filtriranje, grupisanje i pravljenje kalkulacija direktno unutar tabele.

    Kreiranje grafova

    Prvi korak u kreiranju grafova jeste izbor opcije Chart/Pivot, prilikom dodavanja nove komponente za građenje kontrolne table

    Sledeći korak je građenje samog grafa, po principu odabira željenih karakteristika samog grafa. Na sledećoj slici je prikazano podešavanje koje se otvara nakon izbora za izgradnju grafova

    Popunjavanje polja za kreiranje grafa

    Naziv - Prvi korak je popunjavanje polja Naziv, koje će kasnije predstavljati naslov samog grafa (dijagrama)
    Vrsta vidžeta dashviewtype - Zatim imamo mogućnost izbora vrtse vidžeta dijagrama koji kreiramo. Imamo mogućnost izbora chart/pivot, što je neki standardni prikaz grafova, najčešće kroz neke vremenski period, koji će i biti prikazan u ovom slučaju, zatim, postoji mogućnost građenja tabele kao grafa. I na kraju, postoji mogućnost custom građenja dijagrama, što pruža neograničen sprektar mogućnosti za izgradnju grafova po sopstvenim potrebama.

    Data set - Izbor data seta kod građenja grafova predstavlja izbor izvora podataka koji će se koristiti za vizualizaciju i analizu. Data set je skup organizovanih podataka, i izbor odgovarajućeg seta podataka je ključan jer određuje koji podaci će biti prikazani na grafiku i kako će se oni interpretirati. U padajućem meniju su prikazani raspoloživi podaci koji mogu biti korišćeni za izgradnju grafova, za ovaj pokazni primer, izabraćemo Predmet, jer je on i najopštiji slučaj primene određenih podataka za građenje dijagrama
    Takođe, pored već definisanih vrsta podataka na osnovu kojih možemo kreirati graf, postoji mogućnost dodavanja nove vrste data seta. 
    Nakon klika na dugme Novi data set, otvara se prikaz kao na sledećoj slici, gde su prikazani već postojeći data set-ovi, kao i polja za unos naziva i objekta novog data set-a i na kraju dugme za dodavanje novog u listu postojećih, koje će automatski biti dostupno za izbor prilikom kreiranja svakog sledećeg grafa.
    Tip vidžeta -  se odnosi na odabir izvora podataka (Predmet) i izgleda i strukture grafika (Template).
    Predmet - Poslednji korak u izboru tipova podataka je izbor iz grupe postojećih predmeta, koji će pružiti mogućnost prikaza odgovarajućih atributa tog predmeta na novokreiranom grafiku.

    Popunjavanje perioda

    Datumsko polje - odnosi se na selekciju polja u bazi podataka ili data setu koje sadrži datume i koristi se za vremensku analizu i prikaz podataka. Kada gradiš grafikon, datumsko polje omogućava da vizualizuješ podatke u odnosu na vreme, što je korisno za praćenje trendova, analiza po danima, mesecima, kvartalima ili godinama. U suštini, ui combo box-u za izbor datumskogp polja, pojaviće se svi atributi koji su date tipa u bayi, odnosno data setu, za izabrani predmet za koji ćemo praviti grafikon.
    Period  - izbor perioda kod građenja grafova odnosi se na definisanje vremenskog raspona u kojem će podaci biti prikazani ili analizirani. To omogućava korisniku da odredi koji vremenski interval će biti obuhvaćen u grafiku, što je ključno za praćenje i analizu trendova, sezonalnosti i promena tokom vremena.
    Broj perioda - odnosi se na određivanje vremenskog okvira i broja vremenskih intervala za koje želiš da prikažeš podatke. Ovaj izbor definiše koliko vremenskih jedinica (perioda) će biti uključeno u grafikon, kao i kako će ti intervali biti razvrstani ili grupisani. 
    U budučnosti - čekiranje ovog polja ograničava vremenski interval prikaza grafa isključivo na period u budućnosti
    Max. broj rezultata - odnosi se na ograničenje broja podataka koji će biti prikazani na grafiku. Ova opcija omogućava da se definiše koliko podataka ili tačaka (rezultata) će biti prikazano, čak i ako data set sadrži mnogo više informacija. Ograničenje broja rezultata se koristi kako bi se: poboljšala preglednost grafika, optimizovala performansa i fokus na ključne podatke.

    Podešavanja izgleda grafa

    Nakon odabira data set-a, u gornjem delu editora su prikazani svi atributi koji mogu da utiču na građenje dijagrama. Preostaje nam da uredimo izgled i dizajn grafika, po sopstvenim željama i potrebama.

    Jednostavnim prevlačenjem željenih atributa određujemo po kom atributu ćemo graditi dijagram za x i y osu. U ovom primeru, želimo da prikažemo vrednost Narudžbine kupca kroz mesece.
    Takođe, možemo defnisati da li će parametar za pregled po nekom numeričkom atributu biti brojač (count) ili zbir (sum)
    I na kraju, biramo sam izgled, odnosno dizajn dijagrama, odabirom nekog od sledećih modela dostupnih grafova
    Nakon što smo ispunili sva polja, odabrali atribute po kojima će se izgraditi dijagram i pronašli željeni dizajn, u centralnom delu editora vidimo kako će izgledati naš graf, potrebno je kliknuti dugme Snimi promene, kako bismo videli finalni prikaz kreiranog dijagrama.
    Konačni pregled kreiranog grafa izgleda ovako:
    Saznajte više
    #scripts#