#styles# #fonts#

Baza znanja

  • Osnove
  • Prodaja
  • Upravljanje projektima
  • Podrška
  • HR
  • Nabavka
  • Marketing
  • Automotive
  • Podešavanja procesa
  • Website
  • Platforma
  • Klijentski portal
  • Developer
  • Problemi
  • Setup
  • Struktura sajta
  • Page builder
  • Navigacija
  • Prodaja
  • Ulazni računi
  • Radna mesta
  • Servis
  • Email komunikacija
  • Postavke
  • Projekti
  • Katalog proizvoda
  • Cenovnici
  • Kalkulacija projekta
  • Trebovanja
  • Flota
  • SLA
  • Subjekti
  • Zapošljavanje
  • HR
  • Kontrolne table
  • Blog
  • Definicija templejta
  • Kontrolne table
  • Standardni templejti
  • Segmentacija
  • Predmeti
  • Podrška
  • Zaposleni
  • Narudžbine dobavljaču
  • Katalog proizvoda
  • Help Desk
  • Cenovnici
  • Radni nalozi
  • Ponude
  • Narudžbine kupaca
  • Situacije
  • Prodaja
  • Baza znanja
  • Ecommerce
  • Evidencija prijema
  • Odsustva
  • Finansije
  • Subjekti i kontakti
  • News letter
  • Podešavanja
  • Integracije
  • Database
  • Kampanje
  • Editor
  • Transakcioni dokumenti
  • Onboarding
  • Tenderi
  • Nabavka
  • Multiple company user
  • Nabavka
  • Fakturisanje
  • Nalozi za otpremu
  • Operacije
  • Akvizicija
  • Održavanje
  • Fakturisanje
  • Projekti
  • Osnovne definicije
  • Forme
  • Test
  • Cloudflare
  • Klijentska aplikacija
  • Api integracije
  • Registracija
  • Brendovi
  • Web sajt
  • HR
  • Fleet
  • Fiskalizacija
  • Zadovoljstvo klijenata (Customer satisfaction)
  • Odsustva
  • Narudžbine
  • Dugovanja
  • Jedinice mera
  • Help desk
  • Prodaja
  • Kreiranje novog predmeta
  • Dodavanje dashboarda
  • SQL
  • Wrapper
  • Komponente
  • Wrapper
  • Osnovno
  • Pantheon
  • Cenovnik delova
  • Vozila
  • Registracija
  • Nabavka vozila
  • Billing planovi
  • Ponude
  • Klijentski ugovori
  • Tipovi ugovora
  • Ulazni računi
  • Servisi
  • Templejti vozila
  • Cenovnik guma
  • Google
  • Workflow
  • Komponente
  • Templejti
  • Narudžbina
  • NoSQL
  • Grafovi
  • Podaci
  • Nabavka
  • Projektna ponuda
  • Poreske stope
  • Otvorene stavke
  • Dilerske ponude
  • Narudžbenice
  • Vrste proizvoda
  • Avansi
  • Komunikacija
  • Katalog prozvoda
  • Stilizacija
  • Tabele
  • Atributi
  • Moj eRačun
  • Cenovnik hotela guma
  • Templejti guma
  • Štete
  • Leasing ugovori
  • Fleet settings
  • Kratkoročni najam
  • Primopredaje
  • Tekstovi
  • Kazne
  • Brendovi
  • Postmark
  • Messaging
  • Code
  • Detaljan prikaz proizvoda
  • Widgeti
  • Prijemi
  • Valute
  • Dokumenti
  • Fakture
  • Projektne ponude
  • Izdavanja
  • Zadaci
  • Države
  • Custom code
  • Korpa
  • Pravila
  • Narodna banka Srbije
  • Tipovi goriva
  • Kilometraže
  • Tipovi finansiranja
  • Fakturisanje
  • Servisni partneri
  • Tipovi vozila
  • InfoBiro
  • Resursi
  • Regioni
  • Termini
  • Magacinski prenosi
  • Aktivnosti
  • Poštanski brojevi
  • Report
  • OpenAI
  • Kategorije vozila
  • Infobip
  • Aktivnosti
  • Deobni modeli
  • Kalkulacija utroška
  • Plan realizacije
  • Skladišta
  • JS Code
  • Portali
  • Dupliranje predmeta
  • Predmeti
  • Ananas
  • Back office
  • Biblioteka
  • Fontovi
  • Struktura podataka
  • New node
  • Kreiranje podataka
  • Cookies
  • SQL
  • Front office
  • Njuškalo
  • Shopster
  • Marketing
  • Kreiranje formulara
  • Meni
  • Main.js
  • Subjekti
  • Aaa
  • Kontakti
  • Predmeti
  • Narudžbine kupca

    Narudžbine kupaca su osnovni proces za primanje porudžbina kupaca. One mogu nastati na 3 načina:

    Prijem narudžbina iz web shopa-a
    Prijem narudžbina od strane komercijalista
    Prihvatanjem ponude

    Kontrolne table

    Pregled svih narudžbina sa kašnjenjima, filtriran po ljudima, po statusu ili po oba parametra. Kontrolna tabla prikazuje vrednost svih narudžbina kao i lista koji izlistava narudžbine koje su pristigle. Kontrolne table takodje mogu biti filtrirane tako da prikazuju podatke za specijalno odabrani vremenski period. Pretraga se može vršiti po statusu, profitnom centru, izvoru, broju narudžbine kao i nazivu kampanje. Takodje, dugme Novi predmet, pomoću kojeg brzo i lako kreiramo novu narudžbinu.

    Kreiranje narudžbine

    Kreiraj narudžbinu lako i brzo u nekoliko koraka.

    Osnovno

    U pregledu Osnovno nalaze se osnovni podaci o narudžbini, kao što su Dostavna adresa narudžbine, način plaćanja, mesto kupovine, prodajni centar, broj porudžbine i eventualna napomena vezana za narudžbinu.

    Tip isporuke

    Definisanje tipa isporuke tj. odabir da li će se isporuka vršiti na adresu ili preuzimanje u objektu maloprodaje.

    Dostavna adresa

    Definisanje adrese na koju će narudžbina biti isporučena.

    Načina plaćanja

    Definisanje načina plaćanja narudžbine izborom jedne od ponuđenih stavki iz padajućeg menija.
    Postavljanje načina plaćanja vrši se u setup-u Ecommerce, u kartici Plaćanje, gde je moguće dodati novi način plaćanja, izmeniti ili potpuno ukloniti postojeći. Izborom načina plaćanja, pokreću se i pravila koja prebacuju narudžbinu u odgovarajuće statuse, u zavisnosti od izabranog načina plaćanja.

    Naslov

    Definisanje naslova narudžbine predstavlja preciznu identifikaciju i opisivanje narudžbine koja sadrži informacije o proizvodima ili uslugama koje je kupac naručio, njihovim količinama i drugim relevantnim detaljima.

    Profitni centar

    Profitni centar narudžbine predstavlja sekciju koja definiše sa koje lokacije, uređaja i prodajnog centra je stigla narudžbina. Na osnovu toga sa kog naloga je kreirana narudžbina, sistem sam dodeljuje vrednost ovog polja.

    Izvor

    Definisanje izvora narudžbine vrši se odabirom iz padajućeg menija, gde su ponudjene dve opcije: Web Shop i Komercijalista. Nakon kreiranja narudžbine, ova opcija nije editabilna. Tipovi narudžbine se definišu u Setup-u Ecommerce-a u kartici Osnovno.

    Broj narudžbine

    Polje Broj narudžbine nije moguće uneti, već sistem automatski generiše broj i to predstavlja identifikator (jedinstveni broj) dokumenta svake narudžbine. Polje je ujedno i linkovano dugme koje vodi na formu dokumenta.

    Napomena

    Napomena predstavlja dodatni tekstualni podatak koji prati samu narudžbinu i sadrži specifične instrukcije, zahteve ili posebne uslove koje kupac želi da naglasi prilikom isporuke ili obrade narudžbine.

    Vrednost i valuta

    Kao poslednja stavka narudžbine na funkcionalnosti Osnovno, nalazi se vrednost i valuta narudžbine koju sistem postavlja i nije je moguće ručno izmeniti.

    KAM i KAM profitni centar

    KAM (Key account manager) je osoba dodeljena tj. odgovorna za svakog pojedinačnog subjekta (klijenta) i poslovanje sa njim.

    Dostava

    Dostava narudžbine predstavlja ključni korak u procesu ispunjenja zahteva kupaca, obezbeđujući siguran i efikasan transport naručenih proizvoda do krajnjeg odredišta. Kvalitetna dostava ne samo što garantuje pravovremeno ispunjenje narudžbine, već takođe igra ključnu ulogu u stvaranju pozitivnog korisničkog iskustva, pružajući kupcima pouzdanost i zadovoljstvo.

    Naziv lokacije

    Definisanje naziva lokacije, što pruža mogučnost čuvanja unetih i definisanje novih lokacija. Korisnik prilikom kreiranja narudžbine bira adresu za dostavu koju je prethodno kreirao.

    Kontakt osoba

    Definisanje kontakt osobe kojoj će biti isporučeni elementi narudžbine.

    Kontakt email

    Definisanje email adrese korisnika koji prima poruke obaveštenja kao i samu narudžbinu.

    Kontakt telefon

    Definisanje broja telefona osobe kojoj se dostavlja narudžbina.

    Poštanski broj

    Definisanje poštanskog broja grada u koji je potrebno dostaviti narudžbinu.

    Grad

    Definisanje grada u koji je potrebno dostaviti narudžbinu.

    Region

    Definisanje regiona/države u koji je potrebno dostaviti narudžbinu.

    Ulica i broj

    Definisanje ulice i kućnog broja na koji je potrebno izvršiti dostavu narudžbine.

    Kampanja

    Kampanja narudžbine predstavlja strategijski plan marketinških aktivnosti usmerenih na promociju proizvoda ili usluga, sa ciljem povećanja broja narudžbina od strane postojećih ili potencijalnih kupaca. Ova kampanja obično uključuje različite marketinške taktike kao što su popusti, pokloni i ciljane reklamne poruke prilagođene specifičnim ciljnim grupama. Kroz pažljivo osmišljene marketinške strategije, kampanja narudžbine može značajno doprineti povećanju prodaje, unapređenju brenda i stvaranju dugoročnih lojalnih kupaca.

    Dokumenti

    Dokument narudžbine je zvanični pisani zapis koji sadrži detaljne informacije o proizvodima ili uslugama koje kupac želi naručiti, uključujući količine, cene i druge relevantne podatke, pružajući osnovu za obradu i ispunjenje narudžbine.

    Primer dokumenta

    Klikom na dokument narudžbine, otvara se prikaz konkretne narudžbine u koji se popunjavaju specifičnosti proizvoda, njegove cene, kao i podaci o nosiocu narudžbine.
    U prvoj sekciji prikazani su podaci o naručiocu, koje je moguće dodatno izmeniti. U sekciji ispod je lista proizvoda koji predstavljaju stavke narudžbine. Svaki proizvod ima svoj ID, naziv, količinu, cenu i ostale dodatne specifikacije.
    Kao poslednja sekcija narudžbine prikazana je prvobitno vrednost svih stavke narudžbine bez PDV-a, zatim polje PDV i na kraju stvarna vrednost koju kupac treba da plati po ovoj narudžbini.

    Prijem narudžbina iz web shop-a

    Primanje narudžbina iz web prodavnice od strane B2B / B2C kupaca , sa peronalizovanim cenama i definisanim cenovnicima.

    Prijem narudžbina od strane komercijalista

    Osnovno

    Kreiranje narudžbenica od strane komerijalista vrši se izborom dugmeta Novi predmet u predmetu Narudžbina, prilikom čega se otvara prozor za unos podataka o narudžbini.

    Definišu se osnovni podaci o narudžbini.
    Status - prilikom kreiranja nove narudžbine, početni status je Upit
    Odgovorna osoba - definisanje osobe koja kreira narudžbinu
    Follow up - definisanje datuma do kada bi trebalo izvrsiti realizaciju narudzbine
    Subjekt - odnosi se na osobu ili kompaniju na koju se odnosi narudžbina koja se kreira
    Kontakt - biranje ili definisanje novog kontakta za subjekta
    Tip isporuke - odabir da li ce roba biti dostavljena na adresu ili preuzeta u nekoj od maloprodaja.
    Dostavna adresa - izbor adrese na koju će se vršiti dostava naručenih artikala
    Preuzimanje u objektu - odabir objekta u kojem se vrsi preuzimanje robe
    Način plaćanja - izbor načina na koji će se obaviti proces plaćanja.
    Naslov - pod kojim naslovom će biti sačuvana narudžbina koja će biti isporučena kupcu
    Profitni centar - pozicija u sistemu osobe koja kreira narudžbinu
    Izvor - ovim načinom kreiranja narudžbine, tip narudžbine će uvek biti Komercijalista, dok u slučaju kada je klijent kreira, biće WebShop
    Napomena - dodatne informacije koje mogu biti zabeležene od strane Komercijaliste o ovoj narudžbini

    Dokument

    Unutar dokumenta narudžbine vrši se dodavanje stavki (artikala) koji će činiti narudžbinu. Zatim klikom na dugme Snimi promene u gornjem desnom uglu, vrši se čuvanje dokumenta sa navedenim stavkama i njenim količinama.
    U donjem uglu prikazana je vrednost celokumne narudžbine koju je potrebno isplatiti kako bi narudžbina prešla u status za isporuku i na kraju bila dostavljena kupcu.
    Na ovaj način je kreirana narudžbina, koja je prikazana na slici ispod:

    Tok narudžbine

    Kretanja toka narudžbine po definisanim statusima uz notifikacije i obaveštavanje klijenata o trenutnom statusu narudžbine

    Upit -> Validacija

    Narudzbina koja je napravljena iz backoffice-a od strane komercijaliste ili narudzbina koja je pristigla sa web sajta inicijalno je u statusu UPIT.

    Prvi korak u procesu toka narudzbine je VALIDACIJA. Ideja je da administrator/komercijalista ili bilo koja odgovorna osoba za backoffice validira podatke unete u narudzbinu. Validacija izvrsava razlicite akcije u zavisnosti od izabranog nacina placanja u narudzbini.
    Akcije su definisane u Ecommerce setupu u tabu "Placanja" i mogu biti:
    1) Prebaci u status i
    2) Kontrola limita.

    Validacija -> Prebaci u status

    Ukoliko je za izabrani nacin placanja u Ecommerce setupu definisano da je akcija "Prebaci u status", validacija se svodi na proveru tacnosti informacija unetih u narudzbinu nakon cega ce narudzbina biti prebacena u status definisan u setupu.

    Validacija -> Kontrola limita

    Ukoliko je za izabrani nacin placanja u Ecommerce setupu definisano da je akcija "Kontrola limita", validacija ce izvrsiti akciju kontrole limita gde ce biti provereno da li subjekt iz narudzbine ima dugovanje, kao i da li je subjekt zbirno presao kreditni limit definisan za njega.

    Tu se, na osnovu povratne informacije kontrole limita, narudzbina ili prebacuje u ZELJENI STATUS ili u status BLOKIRANO.

    Ukoliko je narudzbina prebacena u status BLOKIRANO, klijentu ce biti poslata poruka zbog cega je narudzbina u tom statusu.

    Blokirano -> Autorizacija

    Narudzbina iz statusa BLOKIRANO moze da predje u status AUTORIZACIJA ukoliko administracija sistema proceni da je klijentu,iz nekog razloga, ipak potrebno obraditi narudzbinu.

    Prilikom prebacivanja narudzbine u status AUTORIZACIJA, u narudzbinu se dodaje nova odgovorna osoba koja ustvari predstavlja Key Account osobu dezurnu za autorizacije spornih narudzbina. Key account je takodje definisan u Ecommerce setupuu tabu "Placanja" i to po specificnom nacinu placanja, sto znaci da za svaki nacin placanja mozemo imati drugu odgovornu osobu.

    Ceka placanje

    Narudzbina nakon validacije moze doci u status CEKA PLACANJE. Ovaj status se uglavnom koristi za nacine placanja poput kartica,virmanskih placanja ili faktura. Iz ovog statusa narudzbina prelazi u status NALOG ZA ISPORUKU.

    Nalog za isporuku

    Iz ovog statusa se definisu nalozi za otpremu robe sa skladista kao i nalozi za prenos izmedju skladista radi sakupljanja robe pre isporuke.Ovaj status dalje narudzbinu prebacuje u neki od sledecih statusa:
    1)Ceka prenos - Narudzbina ce se naci u statusu CEKA PRENOS ako je po dokumentu narudzbine izdat nalog za prenos izmedju skladista koji jos uvek nije realizovan.
    2)Ceka nabavku - Narudzbina ce se naci u statusu CEKA NABAVKU ako je po dokumentu narudzbine izdat nalog trebovanja robe koji nije potvrdjen.
    3)Nalog skladistu -
    Narudzbina ce se naci u statusu NALOG SKLADISTU ako je po dokumentu narudzbine izdat jedan ili vise naloga za otpremu koji cekaju fakturisanje.

    Fakturisano

    Narudzbina ce se naci u statusu FAKTURISANO ako je po dokumentu narudzbine fakturisano celokupno izdavanje robe sa skladista.

    U transportu

    Narudzbina ce se naci u statusu U TRANSPORTU ako je roba fakturisana i preusmerena na transport.

    Isporuceno

    Finalni status narudzbine kupca, oznacava da je narudzbina uspesno isporucena.

    Workflow dijagram

    Fakturisanje

    Kreiranje računa po nalozima za otpremu, slanje eračuna i fiskalizacija vrse se na predmetima izdatih naloga za otpremu. Fakturisani nalozi vrse update statusa narudzbine koja ustvari i predstavlja celokupni pregled prodaje. Ako su svi nalozi fakturisani, narudzbina ce biti u statusu FAKTURISANO, ako nisu svi fakturisani narudzbina ce ostati u statusu NALOG SKLADISTU.

    Saznajte više
    #scripts#